Tuesday 28 June 2011

Berperang Dengan Hati.....




Apa khabar iman awak agaknya hari ini ya??????
telah berkurangkah?? atau awak sentiasa menjaga benih keimanan awak agar sentiasa bercambah dan sentiasa mekar. sungguh saya cintakan awak, tapi di sudut hati saya yang paling dalam. saya sedar akan kelalaian cinta ini. apa itu cinta??? Allah mencampakkan rasa cinta ini di dalam hati hamba Nya. sungguh suci perasaan cinta itu. Rasa tidak sanggup saya cemari rasa cinta kurniaan Allah ini. saya sedar perjalanan kita masih jauh. saya sering berdoa agar kita tidak termakan hasutan syaitan. tapi persoalannya termakbulkah doa saya??? Ya Allah... saya gagal menghadapi dugaan Allah ini... dugaan usia remaja.. Lemah nya saya kn.. Saya gagal dengan dugaan perasaan yang Allah berikan pada saya... Sejenak saya terfikir... jikalau dugaan sekecil ini telah membuat saya goyang.. bagaimana kalau Allah berikan saya dugaan yang besar.. boleh kah saya harunginya nanti...Ya Allah kau kuatkan hati aku... Aku lemah Ya Allah... Kau perliharalah aku Ya Allah... sungguh aku sedang berjihad dengan perasaan aku sendiri... kadang kala saya bersyukur kerana jarak yang memisahkan kita... saya  tidak dapat bertemu awak. Moga iman awak dan diri awak sentiasa berada di dalam naungan Allah. Moga engkau menyintai Rabb mu lebih dari engkau menyintaiku. Awak kadang-kadang saya terfikir adakah nanti di padang masyar awak akan datang dekat saya... masa tu awak datang tagih pahala dari saya... awak salahkan saya sebab masa di dunia saya dah buat awak lalai dengan cinta saya... Ustaz saya cakap di padang masyar adalah hari tagih menagih..semua orang hanya berfikir tentang diri sendiri... anak-anak akan menagih pahala dekat ibu dan ayah... isteri menagih pahala pada suami... jiran menagih pahala pada jiran nya sewaktu di padang masyar nanti... takut nya bila saya fikir-fikir kan... tapi takut je tak cukup kan...mst la ada tindakan... betul saya tidak mampu tinggal kan awak... tidak sabar rasa nya saya menanti saat sah menjadi milik awak... bila agak nya saya boleh jadi yang halal untuk awak... bukan kerana nafsu... tapi kerana saya takut kan Allah.... Ya suma nya kerana Allah... saya nak jadi halal bagi awak... saya lemah untuk menolak rasa cinta ini... Justeru Ya Allah... Kau pelihara lah iman aku dan dia agar kami tidak terus di dalam lembah kesesat... Kau bimbing lah kami Ya Allah...jika pepisahan adalah jalan yang terbaik,,,,. Kau kuatkan lah hati kami Ya Allah agar kami dapat berperang dengan perasaan kami sendiri.... 

 Firman Allah dalam Al Qur'an maksudnya :
"Mereka yang berjuang untuk melawan hawa nafsu kerana hendak menempuh jalan Kami, sesungguhnya Kami akan tunjuki jalan Kami. Sesungguhnya ALLAH itu beserta dengan orang yang buat baik".


No comments:

Post a Comment