Saturday 9 June 2012

REZEKI ITU KETENTUAN ALLAH....





Assalamualaikum sahabat fillah sekalian...


hari ini 09 june 2012... aku menghabiskan masa aku dengan menghantar resume ke on9 job application.... job street, job stock, spa suma aku isi...mana lah tahu kalau2 ada rezeki aku kan.... janji aku dh usaha... xlupa juga mengamalkan bacaan surah Al waqi'ah setiap malam... petua yang aku dapat dr ustazah noor baiyah sewaktu menonton rancangan semanis kurma.,.. Sabda Rasulullah s.a.w. : “Barang siapa yang membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Dan surah Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

Menurut fatwa sebahagian Ulama’ katanya: “Barangsiapa membaca surah Al-Waqi’ah pada setiap hari dan malam dalam satu majlis sebanyak 40 kali, selama 40 hari pula, maka Allah akan memudahkan rezekinya dengan tanpa kesukaran dan mengalir terus dari pelbagai penjuru serta berkah pula.”


sungguh sewaktu aku membaca surah itu... aku yakin dengan setiap bait bacaan ku... dengan niat moga Allah permurahkan rezeki ku... sama ada aku diterima ke alam pekerjaan atau permohonan ku untuk menyambung pengajian ke peringkat ijazah diterima... Aku yakin  Allah telah mengatur sesuatu yang terbaik buat ku... =) . sesungguhnya sebaik2 perancangan adalah perancangan dari Allah...


Wallahua’lam. 

3 comments:

  1. surah al-waqiah yea? ok, terima ksh untuk info yg anda bg,,hehehe

    ReplyDelete
  2. sama2 dehhh.... amal kn k... 1 gik surah yusuf ayat 4.... baca pastu sapu kat muka... insyaAllah t time interview... org yg interview kita tnang je tgk muka kita taw....

    ReplyDelete
  3. oo, ok2...trma ksh cik ain. kalau org yg interview 2tgk kte tenang, tambah2 plak aku kenyit mata skit kat diorng mst trus dapat kje 2 kn?? hehehe..

    ReplyDelete