Sunday 24 June 2012

S.A.Y.A.N.G S.A.R.A.W.A.K

Assalamualaikum...
salam Ukhuwah Fillah Da Iman Abadan Abada....


:) senyum sokmo... amalan yang mulia lg berpahala...hihi... tetiba je kan...hhihi... lama dah tak ngadap blog ni dan berhabuk pon... sibok sangat packing barang, almaklum lah nak pindah ke negeri asal semula... ermmmm setelah hampir 6 tahun aku bermastautin di negeri sarawak ni dan secara ironi nya memang dh jatuh cinta dengan negeri ni.. mana kan tidak 6 tahun tu bukanlah satu masa yang singkat.. aku dah mula cinta kan tempat ni.. akhirnya, kene jugak balik semula ke semenanjung... huhu... bak kata pepatah.. hujan emas tu kat negeri orang, hujan batu kat negeri sendiri, adalah lebih baik duduk kat negeri sendiri kan...hihi... p pelik gak pepatah 2... lau aku kan mst la nak hujan emas,,,, emas mahal sekarang ni,,kikiki... 


ermmm sekarang ni aku tengah KLMJ (kenangan lalu mengusik jiwa) hihi... masih teringat lagi bila ayah cakap yang kitorang sekeluarga akan berpindah ke sarawak.. masa 2 kami duduk di pahang... waaa... masa 2 aku lah org yang paling hebat bagi tentangan.. tak nak pindah sarawak,,, sampai nangis2..kiki... tak selera makan lah.. duduk termenung sokmo.. ingat lagi masa 2 aku nak exam PMR.. ma n ayah plan sorok kan hal ni dari aku sampai aku tamat PMR.. takut aku hilang focus...tapi kantoi la pulak..bila jiran aku tanya aku dah ready  ke nak ke sarawak.. errrrr.... lam hati memang tersentap.. aaa.. xmau pindah sayang ngn skolah sini...kawan2 yang baik hati... cikgu-cikgu sekolah lama... p apakan daya.. ayah kene bertugas kat sarawak.. aku ni sebagai anak yang memahami lagi perihatin... cewahhh...lebih2 lak.. ;).. kene lah memahami... sebelum kami pindah sarawak,,banyak gak lah dugaan yang ayh dan keluarga terpaksa hadapi.. seminggu sblm pindah.. kami redha menerima qada dan qadar Allah.. datuk yang kami cintai pergi mengadap Illahi... masa 2 ayah dah hmpir nak mohon yang kami tak dipindah kan ke sarawak.. lam aty aku dah berbunga2 sakura dah.. p nenek lak nasihat kan ayah... nenek cakap semua dah selesai.. nenek suruh gak ayah pergi sarawak... errrr.. KECEWA gak la time 2..hihi


sebelum aku nak pergi sini.. macam2 je cerita orang sogok kan kat aku sal negeri sarawak ni... bagi aku lagi takut je.. first sight dah nak bg pandangan negative... come on la kalau tak kenal maka tak cinta tau... ni ayat ayah aku la bila aku cakap aku takut nak pindah sini... dan ternyata kesahihan nya.. betul sgt333333... xkenal maka x cinta... jgn nak judge something b4 kita sendiri betul2 knl kan.. bukti nya naaahhh aku skrg ni lah org yg plg brt hty nak pindah smnjung balik... dah jatuh cinta dan sayang dgn negeri sarawak.. jth cinta dengan keunikannya.. org2 di sekeliling.. kawan2 yang baik hati... dan pemandangan kat sini suma best tawww.... nasihat penaja ni lah.. kepada sesapa juga yang masih ada pandangan negative kat bumi kenyalang ni.. ce dtg sini.. nak tahu cmne.. cuma satu je la.. kene jaga sikap.. dan kene berpandangan luas dan terbuka..jgn sempit sgt minda 2.. setiap negeri ada keunikan masing2.. kita sepatunya.. kene hormat la dengan keunikan2 tu kan.. jgn nak mempertikaikan lak... duk diam2..  belajar dan ambil pengalaman... hihi... 2 je la nak cakap... sentiasa positive terhadap perkara yang baru... 


haaaa... yang tudung hitam 2.. kawan aku kat sini merangkap ex roomate aku selama 6 semester.. cik khuzimah ahmad.. org yg byk bg tjuk ajar,, sal dunia2 kecntikan ni.. almklm la..aku ni serabai skit.. walaupun dia ni agk kecoh2 skit.. p t mst aku rindu ko tau..hihi

yang ni gambar kawan-kawan kelas aku dan pensyarah yang kecik molek cik azela yang brbju kurung pink.. ni masa kitorang pesta niaga peringkat jabatan.. gonna miss u guys.. sekarang aku dh grade... xdpt la jmpe korg lagi..

haaa... yang berjubah cokelat dan bertudung cokelat 2.. antara2 sahabat baik saya kat sini... nama dia mardhiah.. kiranya dia ni tempat rujukan aku lah kalau ada kemusykilan perihal agama.. dia gak banyak bagi nasihat2 yang berguna dunia akhirat.. suka sgt kwn ngn dia...

last but not least.. kawan baik aku yang happy go lucky lagi tahan lasak.. yana, dedeng n naneng.. ada sorang lagi nama dia bibi..p x da lam gambar...hihi....


okay.... asa 2 jela.. yang dapat aku lalutkan kat sini... sebak lak hati ni..bila terpikir lagi beberapa hari lagi nak pindah... waaaaa... sedeh lah... bila la ada peluang lagi nak jejak kan kaki kat sarawak ni.... :'(

2 comments:

  1. hahahaha i told you SARAWAK is awesome..hahahaha

    ReplyDelete
  2. tau xpe ain..xkenal maka xcinta...best ape sarawak nie..awesome..ngeeeeeeee~~~~~~~

    ReplyDelete